Foto: Bastiaan Miché
Foto: Bastiaan Miché

Broertjes: 'Mediastad meer hot and happening'

Bedrijven

HILVERSUM - Er lijkt sprake van een kentering. Het imago van de mediastad zit in de lift. Waar enkele jaren geleden omroepen en mediabedrijven Hilversum overwogen om Hilversum te verlaten, lijkt de mediastad nu juist weer meer aantrekkingskracht te hebben. Zo maakte Eurosport vorige week bekend Amsterdam in te ruilen voor het Mediapark en gaat Omroep MAX daar uitbreiden.

Is Hilversum weer hot and happening? Volgens Pieter Broertjes wel. Tijdens het gesprek met de burgemeester van HilversumsNieuws en GooiTV zie hij dat het imago van de mediastad beter is geworden. De plannen van Eurosport, MAX en eerder al de vestiging van Ziggo Sport op het Mediapark zijn daar goede voorbeelden van. "Het is een mooie innovatie en ook versterking van het park", zegt de burgemeester over deze voor Hilversum gunstige ontwikkeling.

Aantrekkelijk
Dat houdt allerminst in dat de gemeente rustig met de benen op tafel kan gaan zitten. Om aantrekkelijk te zijn en te blijven, moet Hilversum actief blijven. Dat is een taak waar Broertjes samen met wethouder Wimar Jaeger van Media zich veelvuldig mee bezighoudt.

Eeuwigheid
"Die distributiekanalen gaan zo hard. Zo'n statig park als het Mediapark lijkt voor de eeuwigheid, maar dat is het niet. Je moet blijven investeren in nieuwe ontwikkelingen en op zoek gaan naar nieuwe partijen en moderne partijen erbij halen. Je moet voortdurend blijven investeren en je daar als bestuur van deze stad mee bezighouden", luidt zijn verdere toelichting.

Uit de krant