Hilversum Alive is een van de lokale evenementen die bijna alle ondervraagden spontaan konden opdreunen.
Hilversum Alive is een van de lokale evenementen die bijna alle ondervraagden spontaan konden opdreunen. Foto: Bastiaan Miché

Promoten doe je via meerdere kanalen

Cultureel

HILVERSUM - De communicatie rondom evenementen laat nogal te wensen over. Te vaak horen of lezen Hilversummers over activiteiten nadat ze geweest zijn. Er valt nog een hele wereld te winnen hoe de ondernemer zijn publiek moet bereiken.

Dat is de conclusie van het onderzoek 'Hoe weet u wat er in Hilversum te doen is?' dat Stadsfonds Hilversum heeft laten uitvoeren.

Drie weken voordat het evenement plaatsvindt een bericht droppen op Facebook, klandizie een nieuwsbrief versturen en klanten in de winkel wijzen op de activiteit is niet genoeg. Dat is kort termijnwerk en levert vaak een lagere opkomst op dan was bedoeld.

Een succesvolle activiteit neerzetten is een kwestie van bouwen. Ondernemers moeten minder ad hoc aan de slag gaan. Het is continu werken aan de relatie met de potentiële bezoekers. Daarvoor is het belangrijk dat de doelgroep goed in beeld is. Vervolgens moet je weten hoe je deze personen het beste bereikt. Daar is niet één medium voor nodig, meerdere kanalen moeten worden ingezet.

Lees verder in de digitale editie

Uit de krant