Ondernemer Marcel Schevers is blij met de award. Foto: Bastiaan Miché
Ondernemer Marcel Schevers is blij met de award. Foto: Bastiaan Miché

Ondernemersprijs kroon op werk van Van Schijndel

Bedrijven

HILVERSUM - Het winnen van de Rabobank Business Award noemde Marcel Schevers vlak na de overhandiging een kroon op het werk. Van Schijndel Schoenen, de gedoodverfde favoriet voor deze titel, mag zich daadwerkelijk Onderneming van het Jaar noemen. Dat is een prestatie van het hele team, zo meent Marcel Schevers, de trotse eigenaar van de winkel aan de Schoutenstraat 14.

Een grote banner hangt er nog niet. Hierover gaat Schevers vandaag (donderdag 19 januari) in gesprek met de gemeente. Het kunstzinnige beeldje dat behoort bij de titel Onderneming van het Jaar heeft een plek gekregen in de etalage van de zaak. Fysiek is er verder weinig te merken van het binnenhalen van de Hilversumse ondernemerstitel. Dat betekent niet dat het rustig is geweest. Het nieuws is alom bekend. Hun klanten hebben behoorlijk meegeleefd met Schevers en zijn ploeg.

Appjes
Vanaf de bekendmaking, dinsdag 10 januari tijdens de nieuwjaarsreceptie van de gemeente en BVHilversum, stromen de felicitaties binnen. "Mijn telefoon stond op trillen toen ik naar voren moest komen. Toen duidelijk was dat we hadden gewonnen, had ik voordat ik ging zitten al 60 appjes. Het ging heel rap", vertelt de ondernemer.

Allereerste begin
Zes weken lang kon gestemd worden op de Onderneming van het Jaar. In totaal waren 30 zaken genomineerd. Van het allereerste begin stond Van Schijndel Schoenen bovenaan, zo bleek uit de tussenrapportages. Maar in de laatste week hield de organisatie de eindstand voor zich.

Flyers
In eerste instantie vond Schevers het gewoon leuk om mee te doen. Barry Voorhorst van Oldenhof, de winnaar van vorig jaar, had Van Schijndel genomineerd. Het gevoel van we willen winnen kwam pas echt naar boven na de eerste tussenstand. Met flyers in de winkel en mailtjes sturen naar de klanten is er werk van gemaakt om mensen te laten stemmen.

Eindsprint
De hoop was gevestigd op de eerste plek. Toch kreeg Schevers nog bedenkingen toen duidelijk werd dat Puur Broeken, die 5 weken lang hoog scoorde, op het laatste moment uit de top 3 gevallen was. No-Excuses kende een goede eindsprint.

Lees verder in de digitale editie

Uit de krant