Werk maken van een eenduidige uitstraling van Hilversum.
Werk maken van een eenduidige uitstraling van Hilversum. Foto: gemeente Hilversum

Citymarketingorganisatie moet voor meer structuur zorgen

Politiek

HILVERSUM - Ondernemers, organisaties en de gemeente zijn allemaal bezig met Hilversum beter op de kaart te zetten. Alle initiatieven van de afgelopen jaren hebben voor een flinke impuls gezorgd.

Nu is het tijd om te zorgen voor het bundelen van economische kracht, coördinatie van evenementen en een eenduidige uitstraling van het merk Hilversum. Die taak is weggelegd voor de nog op te richten Stichting Hilversum Marketing.

Het aantal evenementen groeit. Tevreden constateert wethouder Wimar Jaeger van Financiën, Media en Cultuur dat ondernemers en inwoners steeds vaker activiteiten verzorgen. Hilversum is daardoor een stuk levendiger geworden. Dat zorgt onder meer voor meer publiek naar de mediastad en een economische impuls.

Het punt is dat iedereen vooral bezig is met de eigen dingen, waardoor het qua planning, bekendheid en uitstraling los-vast blijft. "Er is behoefte aan meer structuur", duidt de wethouder. "Iedereen is bezig met zijn eigen programmering. Het is belangrijk dat dat meer met elkaar in lijn komt."

Lees verder in de digitale editie

Uit de krant