Afbeelding

Wandel je fit met deze 4 tips

Advertorial

Het nieuwe jaar is net begonnen en voor veel mensen is dat het ideale moment om te starten met goede voornemens. Eén van de meest populaire voornemens is meer sporten en bewegen. We weten allemaal dat voldoende bewegen ontzettend gezond is, beweeg je minstens 150 minuten matig intensief per week verspreid over verschillende dagen, dan ben je al goed op weg naar een betere gezondheid!

Een goede manier van bewegen is wandelen, de drempel om te beginnen aan meerdere malen per week wandelen is best klein. Je hebt immers weinig nodig, met een goed paar schoenen, een leuke omgeving en wat gezonde motivatie kom je al een heel eind. Kun jij nog wel wat meer wandeltips gebruiken, lees dan snel verder.

Wandel in fijne kleding en schoenen

Om te wandelen heb je niet veel nodig, het is wel prettig om een comfortabele outfit te dragen. Trek stevige schoenen aan waar je zonder problemen een aantal kilometers op kunt lopen. Ben je van plan om langere routes te gaan wandelen, trek dan speciale wandelschoenen aan. Ook kun je denken aan compressiesokken voor wandelen, deze speciale sokken zorgen voor extra comfort en ondersteuning bij lange wandelingen. Heb je gezondheidsproblemen zoals diabetes, draag dan bijvoorbeeld speciale diabetes sokken. Deze sokken hebben geen vervelende naadjes en hierdoor ontstaan minder snel wondjes aan je voeten, dit kan een uitkomst zijn tijdens het wandelen. Naast goede en stevige schoenen draag je het liefst kleding waar je lekker in kunt bewegen, dus vermijd strakke en oncomfortabele stoffen.

Maak gebruik van een stappenteller

Om jezelf te motiveren en uit te dagen, kan het handig zijn om een stappenteller te gebruiken. Met een stappenteller kun je eenvoudig bijhouden hoeveel afstand je hebt afgelegd en kun je jezelf steeds nieuwe doelen stellen. Maak bijvoorbeeld gebruik van de stappenteller in je smartphone, de meeste smartphones hebben tegenwoordig wel een geschikte app.

Wandel in een leuke omgeving

Om het wandelen voor jezelf zo leuk mogelijk te maken, ga je het liefst op zoek naar een leuke omgeving. Wandel bijvoorbeeld in het bos, natuurgebied of loop eens door een mooie stad? Vergeet vooral niet ondertussen van je omgeving te genieten, dat maakt het wandelen wel zo leuk.

Maak het leuk voor jezelf

Wanneer het wandelen niet helemaal vanzelf gaat, moet je zorgen dat je het leuk maakt voor jezelf. Luister onder het wandelen bijvoorbeeld naar fijne muziek, je favoriete podcast of leen een hond om je te vergezellen tijdens je wandelingen. Natuurlijk kun je ook op zoek gaan naar een wandelmaatje, ook wel heel gezellig!

Uit de krant