Afbeelding
Foto : Bastiaan Miché

Organisatie Media Week meer dan tevreden

Algemeen

HILVERSUM -  De eerste Dutch Media Week heeft volle zalen getrokken. Zo'n 650 mensen bezochten de congressen - over het belang van lokale omroep voor de democratie en de Drone Talk - seminars, de Media Park Safari voor studenten en een symposium over de voor- en nadelen van digitale buitenreclame.

De evenementen voor het grote publiek, zoals de Open Studio Dagen en het Dutch Drone Festival – trokken bijna 30.000 bezoekers. De week ging van start op woensdag 31 augustus en duurde tot en met dinsdag 6 september.

Volgens organisator Herman Dummer had Dutch Media Week geen betere start kunnen beleven. ,,We hebben overal het maximale uit kunnen halen, zowel uit de activiteiten voor professionals als die voor het grote publiek. ,,We wilden met deze week de media – en daarmee Hilversum Mediastad – in de picture zetten. En allerlei mensen elkaar laten ontmoeten, zoals creatieven, technici, beleidsmakers, journalisten en innovators. Daarnaast wilden we het grote publiek een kijkje laten nemen in de mediakeuken. Gezien de positieve reacties is dat uitstekend gelukt.''

De Hilversumse mediawethouder Wimar Jaeger: ,,365 Dagen per jaar vormen wij met elkaar het hart van de Media Valley. De ontwikkelingen volgen elkaar in razend tempo op. Ik zie een mix van traditionele media en nieuwe media. Van televisie, radio, internet, entertainment, games en innovaties. Een mediastad die een smeltkroes is van creatieve, succesvolle business waar mensen elkaar weten te vinden en samenwerken. Hilversum wil een podium zijn voor zowel het grote publiek als de professionals in de innovatieve, creatieve sector."

Uit de krant