
Brand in ruimte vol chemisch materiaal bij GAD in Hilversum
112HILVERSUM - In een opslagruimte vol met chemisch afval op het afvalscheidingsstation van de GAD in Hilversum is zondagmorgen brand ontstaan.
De brand ontstond rond 8.30 uur. Zowel de brandweer uit Hilversum als die uit Bussum kwamen ter plaatse. Het ging om een hok waar vooral klein chemisch materiaal, zoals potten verf, was opgeslagen. Uiteindelijk was er gelukkig ‘slechts’ een tankautospuit nodig om het vuur te bestrijden. De brandweer had het vuur dan ook snel onder controle.
Het is niet duidelijk wat de oorzaak is van de brand. Wel is het hok uitgebrand. Niemand raakte gewond. Overigens kreeg de brandweer niet veel later, rond 10.15 uur, een vervolgmelding vanuit het afvalscheidingsstation. In de betreffende ruimte was een stapel papier onder een metalen tafel gaan smeulen, vertelt een woordvoerder. Ook dat probleem was snel verholpen.













