Het Media Park en daarachter Hilversum vanuit de televisietoren.
Het Media Park en daarachter Hilversum vanuit de televisietoren. Foto: Gooi en Eembode

Televisietoren razend populair tijdens Open Studio Dagen

Cultureel

HILVERSUM - Het openstellen van de televisietoren tijdens de Open Studio Dagen is volgens het daaraan verbonden goede doel, de stichting Muziekids, een 'overweldigend succes' geworden. Maar liefst 1331 betalende bezoekers namen de lift naar de twintigste verdieping (van 24 in totaal) van het 196 meter hoge gebouw.

Zaterdag genoten 443 mensen van het prachtige uitzicht. Zondag kwamen daar nog eens 888 bij. Belangstellenden moesten daardoor in de middag op een bepaald moment drie kwartier wachten om naar binnen en boven te mogen. Zij betaalden ieder 5 euro, waarmee de opbrengst 6655 euro bedroeg. Daarnaast waren er nog zo'n 250 kinderen tot 5 jaar, die geen entree hoefden te betalen.

Het eindbedrag gaat in zijn geheel naar de Hilversumse stichting, die muziekstudio's realiseert in ziekenhuizen, opdat kinderen even los kunnen komen van hun ziek zijn. De komende vijf jaar is Muziekids aan de Open Studio Dagen verbonden. Ook was het zondag in Beeld en Geluid mogelijk om op de foto te gaan met het wassen beeld uit Madame Tussauds van DJ Armin van Buren, ambassadeur van Muziekids.

Uit de krant