'De vervuiler betaalt'

Bezuinigingsmaatregel GAD blijft: Hilversummers moeten ‘gewoon’ dokken voor laten ophalen grofvuil

19 apr 2024, 09:00 · leestijd 1 minuut Natuur & Milieu
Afbeelding
Foto: GAD

De maatregel dat Hilversummers moeten betalen voor het laten ophalen van grofvuil blijft in stand. Het schrappen ervan zou namelijk betekenen dat de afvalstoffenheffing in Hilversum verhoogd moet worden met circa 6,80 euro per huishouden.

En dat vindt het college van burgemeester en wethouders (B&W) te veel van het goede, is de boodschap aan de gemeenteraad. B&W reageren daarmee op vragen van BVNL begin maart. Voor de duidelijkheid: het zelf brengen van groot huishoudelijk afval naar ..