Afbeelding
Afbeeldingen: Newomij

‘Eyecatcher’: 28 appartementen en twee commerciële ruimtes in kantoorgebouw Schapenkamp

Wonen

HILVERSUM - In het voormalige kantoorgebouw aan de Schapenkamp in Hilversum, waar voorheen een GGZ-instelling zat, komen 28 appartementen en daarnaast twee commerciële ruimtes in de plint. De werkzaamheden starten in juni dit jaar, de oplevering is eind 2026. 

Deze week ondertekenden eigenaar Newomij en Bouwbedrijf Van den Hengel de aannemingsovereenkomst voor de herontwikkeling van het pand, tegenover station Hilversum. De 28 appartementen voor verhuur in de vrije sector beschikken over twee slaapkamers en variëren van 63 tot 93 vierkante meter oppervlakte. Verder heeft ieder appartement een eigen externe berging en is er een ondergrondse parkeergarage. Op de begane grond worden twee commerciële ruimtes gerealiseerd met een oppervlakte van 195 en 121 vierkante meter, bestemd voor kantoorgebruik.

ADVERTENTIE

(Tekst gaat verder onder de foto)


Foto: HilversumsNieuws

Na de herontwikkeling zal het gebouw de naam VITO gaan dragen. De naam symboliseert zowel het verleden als de toekomst. VITO is afgeleid van het Latijnse woord voor ‘leven’. Met de herontwikkeling van VITO krijgen het gebouw aan de Schapenkamp én de omgeving immers nieuw leven ingeblazen. Daarnaast verwijst de naam VITO naar de verderop gelegen Sint-Vituskerk.

(Tekst gaat verder onder de foto)


Robbert Ter Weijden, lid Raad van Bestuur van Newomij: “Wij zijn trots dat we in het levendige centrum van Hilversum deze grootschalige herontwikkeling mogen realiseren. Dit betreft zonder twijfel één van de meest centraal gelegen appartementengebouwen van de stad. De transformatie van het appartementencomplex en de commerciële ruimtes kenmerkt zich door een imposante, strakke en stijlvolle architectuur. Hiervoor is de architectuur van Dudok, die zo kenmerkend is voor de bouwstijl en het erfgoed van Hilversum, een grote bron van inspiratie geweest. Mede door dit respect voor de Dudok-stijl, zijn wij ervan overtuigd dat deze eyecatcher binnenkort niet meer is weg te denken uit het Hilversumse straatbeeld.”


Uit de krant